28.05.2018 (Семинар)
ОБУКА НА СТРУЧЕН И ДРУГ КАДАР (МЕНТОРИ) ЗА СПРОВЕДУВАЊЕ ПРАКТИЧНА ОБУКА КАЈ РАБОТОДАВАЧИТЕ

29.05.2018 (Семинар)
Еднодневен семинар: ПЛАТА И ДОДАТОЦИ НА ПЛАТА И ДРУГИ НАДОМЕСТОЦИ ОД РАБОТЕН ОДНОС

29.05.2018 (Семинар)
УНАПРЕДУВАЊЕ НА ПРАВOТО ЗА БЕЗБЕДНА И ЗДРАВА РАБОТНА СРЕДИНА (Законска регулатива на БЗР во Р.Македонија)

29.05.2018 (Семинар)
Организација на логистичка поддршка, контрола на работните активности и планови, управување со call центри, телефонска продажба и cold calls, агентска продажба и унапредување на комуникациски канали

30.05.2018 (Семинар)
ЕМПАТИЧНА ПРОДАЖБА - Нова перспектива на продажбата

30.05.2018 (Форум)
Бизнис форум: Франција – Балкан 2018-30.05-01.06.2018, Белград

31.05.2018 (Семинар)
Еднодневен семинар на тема:ОПТИМИЗАЦИЈА НА ЗАЛИХИ – МОДЕЛИ НА УПРАВУВАЊЕ СО ЗАЛИХИ

31.05.2018 (Инфо сесија)
ЈАВНО-ПРИВАТЕН ДИЈАЛОГ ЗА УНАПРЕДУВАЊЕ НА РЕГУЛАТИВАТА И НАЧИНОТ НА СПРОВЕДУВАЊЕ НАДЗОР НАД ПАЗАРОТ

11.06.2018 (Саем)
САЕМ ЗА ГРАДСКО ПЛАНИРАЊЕ, УРЕДУВАЊЕ И ГРАДСКА ЧИСТОТА „TECMA 2018“

11.06.2018 (Семинар)
АНАЛИЗА НА МРЕЖНИОТ СООБРАЌАЈ СО ПОМОШ НА АЛАТКАТА WIRESHARK

12.06.2018 (Семинар)
ДИГИТАЛЕН ПР – КРЕИРАЊЕ ВЕСТИ СО ВРЕДНОСТ

12.06.2018 (Бизнис средби)
БИЗНИС СРЕДБИ во рамки на "CeBIT", 12-15 јуни 2018 Хановер, Германија

12.06.2018 (Форум)
„MINEX EUROPE 2018“- 3. ЕВРОПСКИ ФОРУМ ЗА РУДАРСТВО И ИСТРАЖУВАЊЕ - 12-14.06.2018 СКОПЈЕ

13.06.2018 (Семинар)
Еднодневен семинар:RBT-RISK BASED THINKING - УПРАВУВАЊЕ СО РИЗИК ВО ОРГАНИЗАЦИИТЕ ВРЗ ОСНОВА НА АНАЛИЗИ/РАЗМИСЛУВАЊА ЗА МОЖНИ РИЗИЦИ

19.06.2018 (Бизнис средби)
Бизнис средби „ЕНЕГРА 2018“ 21 јуни 2018 Сараево, БиХ

20.06.2018 (Семинар)
Судски спорови кои произлегуваат од постапките пред управните органи поврзани со Законот за приватизација на градежно земјиште, Законот за утврдување на правен статус на бесправно изградени објекти и Законот за денационализација

21.06.2018 (Семинар)
Eднодневен семинар:ЈАВНИ НАБАВКИ ПО ЕЛЕКТРОНСКИ ПАТ - КОНЦЕПТ ЗА ЗГОЛЕМУВАЊЕ НА ДОВЕРБАТА И ТРАНСПАРЕНТНОСТА ВО ЦЕЛИОТ СИСТЕМ, СО ПОСЕБЕН ОСВРТ НА НОВИНИТЕ ВО НАЦРТ-ЗАКОНОТ ЗА ЈАВНИ НАБАВКИ

21.06.2018 (Семинар)
СОВРЕМЕНИ ТРАНСПОРТНИ ЛОГИСТИЧКИ СИСТЕМИ И РЕШЕНИЈА

07.11.2018 (Бизнис средби)
Бизнис средби ЈИЕ ИТ САМИТ 7-9 ноември 2018 Нови Сад, Србија

Соопштенија, вести, актуелности - Приказ на содржина

11.09.2009


Актуелно  

Во Стопанската комора на Македонија се одржа семинарот „Со ХАЛАЛ стандардот до настап на нови пазари“ - ХАЛАЛ ВОДИ ДО 1,8 МИЛИЈАРДИ КУПУВАЧИ


      Макeдонската економија во услови на светска финнсиска криза треба да ја унапреди соработката со земјите од Блискиот Исток, а извозниците мора да се свртат кон озвојување нови, алтернативни пазари.
      - Со воведувањето на ХАЛАЛ стандардот очекуваме да ни се отвори огромен пазар. Македонија не може и не треба да се фокусира само на Европа. Африка и Блискиот Исток се големи пазари, тоа не смееме да го заборавиме, изјави Биба Исмаил, бизнисмен од Скопје на семинарот  „Со ХАЛАЛ стандардот до настап на нови пазари“ што се одржа во Стопанската комора на Македонија (10.9.2009 година).

                                                                                                                         
        Македонските компании од прехранбената индустрија допрва ќе се запознаваат со ХАЛАЛ стандардот кој е основен услов за пласман на производството во земјите од Блискиот Исток.  Во последните децении на минатиот век арапските беа традиционални пазари за македонските компании и значајни трговски партнери, но денешнта ситуација е видно изменета. Економска размена со нив речиси и не постои, беше истакнато на семинарот.

                                                                                                                        
        -ХАЛАЛ е арапски термин кој означува „се што е дозволено“ во исламот според шеријатското (верско) право.  ХАЛАЛ стандардот значи производство на храна согласно исламските прописи. Има повеќе специфики, начинот на колење, изземање на алкохолот или адитивите кои содржат свинско месо... Нашите фирми не се многу информирани, но заинтересираноста за стандардот е голема. Некои, како „Витаминка“, „Свислион“, кланиците..., ја знаат предноста од неговото воведување, знаат дека тоа ќе им отвори нови, големи пазари, нагласи Александра Марковска од „Фуд консалтинг“, презентер на семинарот.
 Пред три години на балканските простори првпат е формирана Агенција која има можност да сертифицира ХАЛАЛ производство на храна. Според Александра Марковска, компаниите кои имаат воведено НАССР, имплементирањето ХАЛАЛ нема да ги чини многу.

                                                                                                                             
      Светскиот ХАЛАЛ пазар ги задоволува потребите на 1,8 милијарди купувачи од муслиманска вероисповед и е најбрзорастечки. Годишно прави промет од 850 милијарди американски долари. Досегашната стапка на раст е 40 отсто, а се предвидува да достигне 50 проценти. Само економиите на Саудиска Арабија, Бахреин, Обединетите Арапски Емирати, Катар, Оман и Кувајт тежат 715 милијарди долари. ХАЛАЛ пазарот годинава достигна 456,4 милијарди евра.
      Воведувањето на ХАЛАЛ е долгогодишна пракса на големите светски компании „Мек доналдс“, „Нестле“, „КФЦ“. Во нашето опкружување, фирми што вовеле ХАЛАЛ се „Краш“, „Виндија“ и „Подравка“. ХАЛАЛ квалитетот, освен храна, опфаќа и фармацевтски производи, козметика, предмети за општа употреба и услуги (финансии, банкарство, трговија, угостителство.











 

Премиум покровители

Покровители

Силвер покровители

Партнери

Државни институции

Меѓународни институции

© 2008 Стопанска комора на Македонија, задржани сите права